lördag 20 augusti 2016

LÖK & SHOPPINGLISTA









Plockade upp löken från landet och skall lägga på tork. Då räcker det ett halvår ungefär innan man måste komma ihåg att köpa lök på affären också. För det där med att komma ihåg är så jobbigt. Typ förfärligt jobbigt. Min hjärna har inte den kapaciteten för sådana saker. För att garanterat komma hem med allt man förutsatt att man ska ha måste jag skriva upp det på min hand. Lappar funkar inte eftersom att jag aldrig kommer ihåg att ta med dom. Att skriva i mobilen funkar till femtio procent, men oftast glömmer jag att jag antecknat där i eller så orkar jag inte ens ta upp den. Ja, jag vet att jag är latast i kommunen, men ibland ids man bara inte. Och att köra den gamla klassikern med att lagra shoppinglistan i sin hjärna har vi ju redan konstaterat att det inte funkar. Något som jag dock aldrig glömmer att köpa är choklad. Inte ens när det är med på min lista så kommer jag på att jag måste ha det. Och om jag satt det på "inte köpa lista" så hade jag troligtvis köpt dubbelt upp. Snälla hjärnan kan du för hel*ete glömma att jag gillar choklad. Tack på förhand liksom. 




ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar