fredag 5 augusti 2016

DET ORDNAR SIG








I början av veckan var vi ju på Minizoo och klappa de söta små djuren. Tyvärr skulle marsvinen vila så det blev inget mys med dom. Och det är det mina barn gillar mest. De söta marsvinen. Och jag med. Dom är så söta så hjärtat smälter. Funderar alltid en kort sekund (bara funderar) om man bara skulle stoppa en innanför jackan och springa därifrån. Fast förnuftet säger mig direkt att djur, det har vi så det räcker. 

Ska byta om och se om jag kan göra lite nytta innan det är dags att hämta Myran på kalaset igen. Det är ibland en hel åkande alltså. Imorse var vi typ över hela kommunen och delade ut hennes kalasinbjudningar. Alltid i sista minuten eftersom kalaset redan är på onsdag. Varför ändra något, varför planera i god tid, varför behöva stressa??? Ja, varför egentligen. Varför kan jag inte göra om och göra rätt? Svaret är lika enkelt som frågan är svår. Jag är totalt värdelös på sånt. Min hjärna vet inte vad "i god tid" betyder. Den har bara upplevt, skynda, skynda, stressa, stressa. Och den klassiska frasen, det ordnar sig och fint folk kommer sent. Och det gör det ju oftast. Allt ordnar sig, men jag ska försöka att jobba på det där med att planera in min tid bättre. Nä, nu måste jag skynda mig om något ska bli gjort. 






ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar