söndag 7 augusti 2016

STJÄRNDAMM








Nu kommer den... baboom liksom, min förträffliga bokrecension. Var ju ett tag sen så jag är kanske lite ringrostig, men jag hoppas att ni har tålamod med mig.




Sandras Förträffliga Bokrecension


Nu har jag lyssnat klart på Lars Wilderängs bok Stjärndamm. Det är tredje delen och jag antar att det inte är den sista. Hade glömt bort lite hur den andra delen slutade, men man kom lätt in i boken och den är sjukt spännande. Jag gillar ju inte sci fi teman, men alltså den här boken gjorde att jag totalt struntade i den regeln. 

De tidigare böckerna handlar om vad som händer med ett samhälle när all el utplånas. Hur vi slungas tillbaka och tvingas leva som vi gjorde för typ hundra år sen. Och då är det inte storstadsborna som klarar sig längst. Noop. Sen när samhället sakta återuppbyggs efter x antal år och det har blivit lite jäkla ordning och reda igen så visar sig the bad guys, dvs de som utplånade elen, och dom är inte trevliga. Det är sexbeningar, zoombies och vampyrer. Vem tusan vill möta sådana på sin tysta och fridfulla skogspromenad. Man får i boken följa båda den goda och onda sidan och jag var helt fast alltså. Karlsborg näms. Bara det ger den lite mer poäng här inne. Tänker inte skriva mer får då avslöjar jag troligtvis för mycket. Men alla delarna är så värda att lyssna på.



Nu ska jag dra till stallet




ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar