lördag 6 augusti 2016

MAN SKA INTE SLITA UT SIG








Man brukar säga att det började bra iallafall, men de är tveksamt om jag kan säga det här. Att sätta upp tre stolpar och tre överliggare tog alldeles för lång tid och resultat var väl inte det bästa, men jag ska inhandla lite klätterväxter så kommer det aldrig synas. Hela trädgården är en djungel just nu och jag behöver bli lite sträng mot den. Den har blivit förvildad. Jag har inte gjort mitt jobb alls. Gick nog troligtvis på semester från trädgården med. Skärpning alltså. 

Men till mitt försvar för hur långsamt det gick så var jag tvungen att måla allt innan jag satt upp det, hur tråkigt och omständigt var inte det. Och jag lovar att det där vattenpasset jävlades med mig. För det var så rakt när jag måtta och sen så fela det på typ centimetrar. Och när den hade lurat mig för fjärde gången (var tvungen att såga med en vanlig såg... för hand...tre gånger) så tänkte jag bara, så snett och så vint och så charmigt. It´s a keeper. Jag var verkligen inte lat. Verkligen inte irriterad. Verkligen så noggrann. 

Och sen när jag var helt speedad och på g så tog virket slut. Min otur. Fast ska såga sånna där snegrejjer imorgon så det passar in på den andra pergolan. Och muren, den ska verkligen inte se ut så där, men Rom byggdes faktiskt inte på en dag. Jag har haft semester sa jag ju. SEMESTER. Då är det ju typ kriminellt att jobba. 





ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar