fredag 16 september 2016

EFFEKTIV ELLER BARA TJATIG







Så är världens bästa dag snart redan förbi och jag har ätit för mycket choklad, somnat i soffan och hjälpt en vän att tapetsera i ett rum. Helt okej fredag alltså. Fast chokladen alltså. Det måste bli så mycket ändring på det. Låter redan asjobbigt. Så vi tar det lite senare. 


Helg imorgon och saker inbokade. På något vis är det ju kul med inbokade saker fast ibland är det fruktansvärt jobbigt. Att aldrig känna sig fri. Liksom att bara slussas från en plats till en annan. Glöm ej. Passa tiden. Gör si. Gör så. Var där. Var här. Ingen plats för spontanitet. Så känns mina dagar just nu. Fulla av aktiviteter, måsten och dåliga samveten. Jag har oftast tre saker som jag vill ska göras varje dag och jag känner mig inte riktigt nöjd förns jag utfört dom alla. Ibland tycker jag det är ok att välja bort någon av dom, men det gör mig fortfarande irriterad att jag ska behöva välja bort bara för att hinna liksom. Men genom att kombinera två av aktiviteterna så kan jag maximera dagen lite mer. Så man måste tänka lite effektivt.






kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar