söndag 18 september 2016

JA HÄSTSNACK IGEN DÅ




Köpte mig en tidning igår och bara hade det rätt gött i solen en halvtimme eller så tills jag beslutade att ta tag i listerna i hallen. Och om det tog tid? Ja, typ alldeles för länge. Och att måla med mörk färg på mörkt golv när det är dålig belysning är inte att rekommendera. Hade visst inte alls varit sådär jätte duktig på att inte söla som jag bergis trodde jag var. Varför ska jag alltid överskatta min egen förmåga. 




Idag var vi i stallet och Myran red Ruby och jag gick med Satan själv. Idag var dock Satan en aningens bättre. Han stegrade sig en gång mot mamma och Myran, men som tur var hann jag dra undan han en liten bit så ingen kom till skada. Några tendenser till att vilja stegra sig kom, men inga fullföljdes. Dock försöker han bitas/nafsas när man går närma. Ja ja, varför ska det gå lätt liksom. Idag fick han ta kontakt med en traktor som var lite läskig och en soptunna. Trots att han är förskräcklig ibland (typ jämt) så är han så söt att man dör vissa stunder. Ska se om jag kan öva med lite presenningar och annat fladdrande så han vänjer sig vid det. Han är nämligen lite rädd för hastigt flygande saker. Hans mamma däremot skulle man kunna kasta allt möjligt mot då hon bara är nöjd att få beta. Resten spelar liksom ingen roll. Myran rider henne i grimma ibland och det går så bra. Kanske ska man våga prova utan grimma. Ska fråga om hon vågar det. Men hon är inte sen med att anta en utmaning. Tråkigt hästsnack tycker ni, men scrolla ner bara när ni läser ordet red, häst eller Candy så överlever ni. Jag kan prata om det i evigheters evigheter så var glada att jag begränsat ner det en hel del.




Måndag imorgon då. Förut har jag tyckt att det är mindre trevligt, men nu är jag ju en mer positiv människa så jag väljer att tycka att det är så kuligt. Vi ska till stallet och rida en längre väg med Ruby. Candy ska få gå med och hundarna med. Mycket roligare när man är fler. Och så gillar jag ju att kombinera saker. Här kombinerar jag fem saker på samma gång. Myran får rida. Ruby får konditionsträning. Candy får komma ut och röra på sig. Hundarna får motion. Jag får motion. Kan inte bli bättre. Måste erkänna att jag lyckats sjukt bra med den kombon. Och sen så ska jag pappa taket på mitt växthus. Kan bli en bra dag.




kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar