tisdag 10 januari 2017

OUTFIT, DAGENS PLANER & DRÖMMAR







Julaftonens outfit så att säga. En asgammal klänning och lite clip in extension från Rapunzel of Sweden och så lite lockar på det så kan man känna sig lite finare. Alltid trevligt med förändring och hoppa ur den där slitna t shirten och jeansen. Dock älskar jag casual looks, men ibland behöver man bli lite fancy smanchy så att säga. Inte för ofta. Det tar sjukt lång tid att locka håret. Och vareviga gång så bränner jag mig på ett nytt ställe av den där locktången. Jag har lyckats att bränna örat ett antal gånger, knäet (fråga mig inte hur jag klara av det), hårbotten, kinden och halsen. Det senare såg misstänksamt likt ett sugmärke. Jippi liksom, att gå med "sugmärke" vid 34 års ålder. Det var lite genant och kanske inte så uppskattat av vissa hehe.



Väntar på att Myran ska komma hem så ska vi åka och rida den nya ponnyn, alltså inte jag då. Jag får liksom bara stå där och hänga och önska att det var jag som fick rida istället. Men jag ska inte vara bitter, noop, om sisådär två tre år är det väl min tur att få lyxen att äntligen komma upp på hästryggen igen. Om jag inte lyckats och trimma ner mig lite då men det känns lika troligt som om någon skulle ge mig en miljon kronor imorgon. Så jag väntar, känns som det enda jag gör i livet är att väntar, som vanligt. Väntar snällt på att få köpa ett kallblod kanske eller ett stort halvblod eller en frieser. Den sista skulle vara ett sånt privilegium att ha i sitt liv. Jag får drömma vidare just nu.


ha en fin dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar