söndag 5 mars 2017

ÖVERSKATTAT ORD









Då har denna lördagen gått med och jag skulle ju vara så jäkla effektiv, men det gick ju käpprätt åt helvete med det om man säger så. Jag rensade en massa ogräs och plockade upp skräp på gården. Att det kunde ta typ tio timmar förstod jag inte, men så måste det varit eftersom inget annat blev gjort. Får genast stryka effektiv på mitt cv. Eftersom jag har för nuvarande så många goda egenskaper på mitt cv så kommer det inte märkas att jag strykit det. Och effektiv är ju endå ett sjukt överskattat ord och tillstånd. I dagens samhälle när alla stressar så så kommer man snart att förknippa ordet effektiv i en negativ klang. Däremot kommer ordet chill få en starkare status. Och jag är rätt bra på att ta det chill liksom. Bara sitta ner och inte göra något vettigt. Det du, det kommer jag ersätta effektiv med på mitt cv från och med i dag. 


Sa jag att min mobil är knas typ? Så när jag pratade med veterinären så tror jag att han sa att han skulle ringa, men tänk om han sa att JAG skulle ringa? Har funderat på detta i några dagar nu och vill inte verka jobbig och ringa upp igen, fast jag vill heller inte verka ointresserad och skita i att höra av mig (troligtvis kunde han ha sagt att jag skulle höra av mig). Så på måndag så ska jag ringa tillbaks och se om proverna kommit tillbaks och gett oss några svar.  


nä  nu måste jag sluta för ja är lite trött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar