fredag 17 mars 2017

VÅREN KOMMER MINSANN







Nu jäklar är våren här. Jag känner det ända ner i tårna. Och om man måste klaga lite vilket man alltid måste, så kunde det sluta blåsa så förbannat. Ständigt motvind när jag cyklar till och från jobbet. Man fryser ju ihjäl och då är det ändå många plusgrader. Men nu är det slutklagat. Det positiva med blåsten är ju att allt blir torrt och fint och det är ju underbart. Så inget negativt som inte har något positivt med sig. Och nu är jag så taggad på livet att jag inte tänker få låta lite blåst ta ner mig. Vår liksom. Sommar i sikte, men först vår. Definitivt vår. Snödroppar, knoppar och gatusopning. Finns det något vackrare?! 



Idag har jag lyckats att inte göra något. Har slöat bort en hel dag. Inte bra, men om det är någon dag man ska lata sig på så är det väl fredag. Jo, det bestämmer vi nu. Fredag är den officiella latdagen. Imorgon däremot så har jag tre saker som ska bli gjorda och allt däremellan är plus. Skogspromenad i Granvik med bruden, foga golv och stallet. Hoppas jag hinner kratta lite. Jag gillar att kratta. Och rensa ogräs. Förstår inte hur folk kan tycka det är tråkigt. Smacka på en bra ljudbok så blir det ännu bättre, Det var ett hett tips från coachen.



ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar