onsdag 8 mars 2017

NÄR LIVET ÄR LITE MINDRE ROLIGT HELT ENKELT









Redan onsdag och jag var helt säker på att jag la in ett nytt inlägg typ igår, men det var visst i söndags. Tiden går för fort. Jag har dock städat flitigt denna veckan så jag känner mig lite nöjd. Fick veterinärräkningen idag och kände mig genast asfattig. Man kan väl säga att den var några tusenlappar dyrare än jag räknat med och då tyckte jag att jag räknat högt. Men men, så är livet och hellre lägga pengar på det än vinterdäck till bilar typ. Inte för jag köper det, men det låter som ett jäkligt tråkigt måste. Bara ordet tanka får det att krypa i kroppen på mig. Sånt slöseri med pengar. Hade jag inte varit så lat och irriterad på detta skitväder så skulle jag cykla mer, men nu räcker det att cykla till jobbet. Slask, slask, slask och lite snö. Slask är lika med skitig jacka och ett måste att ha överdragsbyxor då jag fortfarande inte köpt skärmar till min cykel, en grusig Maja som måste badas efter varje promenad, barnens skor drar in en leråker varje dag och jag blir på dåligt humör. Käre Gud låt Mars gå fort och ge oss plusgrader, sol och torr mark. 




ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar