lördag 13 maj 2017

LYCKLIGT LOTTAD




I torsdag så tänkte jag att jag kunde vara lite tidseffektiv och hämta Myran i skolan tillsammans med hundarna och Rubi. Och såklart dör min värdelösa mobil och jag har noll koll om Myran är helt hundra på att jag skulle komma så hon inte tar bussen hem.






Men hon hade koll och jag hann fram i relativt god tid, ok lite sen, men ändå så gick alla i bra tempo så under förutsättningarna så var det väldigt bra tid. Jag fick såklart bära alla väskor. Kan säga att dom var inte lätta så tyck synd om mig lite. Tror att min högra axel har blivit några centimeter kortare eller vad man nu säger. What ever, jag tror ni fattar.







Det blev barbacka med schabrack och gjord istället för sadel. Älskar blandningen av schabrackets mönster, Myrans jeans och skor och Rubis vackra rödbruna päls. Jag gillar att gå och möta henne i skolan och så tjänar vi en lite tid på det. Annars får jag vänta hemma tills hon slutat och sen åker vi upp. Slöseri med tid om jag ändå inget vettigt gör. Nästa gång tar vi en längre ritt hemåt. 









Hundarna gillar att komma ut i skogen där det är lugnt. Maja gillar speciellt om man hittar döda djur som man kan äta på. Eller hästbajs. Eller rulla sig på påkörda grodor och annat mindre fräscht. Och det är tur att Rubi är så snäll för Maja har ingen som helst respekt för Rubi och hennes stora ben som lätt kan trampa ner henne. Nä, det funkar ju så bra gena mellan magen eller göra en combat rullning precis framför framhovarna. Suck alltså,  hon gillar att leva farligt eller så är hon för dum för att förstå. Gissar på det sista. Fast det är dock härligt att se hur hon litar blint på Rubi. Det är också helt jäkla underbart att få dessa stunder. Att kunna hämta sin dotter från skolan på häst med hundarna. Jag känner mig lyckligt lottad. 


Idag har jag och Myran lagat frukost/brunch, målat innertak hos min mor och satt upp plank och målat det också här hemma. Vi är inte färdiga än. Det var ett stort projekt. Vi var liksom fulla av rödfärg när vi blev avbrutna av regnet. Kul, men omständigt.







Ha det fin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar