söndag 14 maj 2017

MURNING/FOGNING I TRÄDGÅRDEN








Trappan börjar bli klar och det känns så skönt. Började ju med den förra sommaren och nu är det bara att putsa upp den lite och sätta dit en sista planka längst ner under sista trappsteget. Sakta, sakta så blir saker klara. Nu ser visserligen trappan för bedrövlig ut när bruket är blött, men ni får lita på mig när jag säger att det blev bra sen när det hade torkat. Rosen som myrorna så brutalt hade mördat fick grävas bort och en likadan uppmurad "kruka" fick ta plats på andra sidan. Ska man kanske ha en röd vinbär på stam i den eller satsa på något lite ovanligare. Spännande. Ok, kanske inte för er, men för mig. Älskar att handla växter fast just nu måste jag köpa hö för mina sista pengar så jag får liksom dra ut på detta val. 


Har suttit och letat hotellrum i Göteborg i augusti, men allt är ju uppbokat. Blir galen. Jag är ju ändå ute i god tid, men som vanligt är folk ute i för god tid. Har folk inget liv eller? Vem bokar hundra år i förtid? Inget kul. Jag ville ju att jag och Myran skulle kolla på fyrspanns Maraton och konkörningen som går då. Kanske fler som ville. Eventuellt kanske vi åker in och kikar en dag och hem sen på kvällen, men hotell hade ju varit så mycket smidigare och så hade vi kunnat se båda. Får ta en funderare på det. 





Ska ut och snickra nu så ha de fint



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar