söndag 21 maj 2017

MIN ULTIMATA DRÖM














Alltså tulpaner, jag blir liksom överlycklig ända in i själen när jag ser dom. Här klippte jag av dom jag satte i odlingslådorna i höstas. Dom var tvugna att försvinna då jag måste odla där, men så ja har väntat och längtat efter dom. Till hösten ska jag sätta i krukor direkt och ännu mer i lådorna så man kan plocka med gott samvete. En påse kostar ju typ bara femtio spänn så det ska jag väl kunna unna mig. Fast egentligen handlar det om att jag är för lat för att plantera dom. har så många ursäkter sådär på höstens kant, typ att det är för kallt, hittar inte min spade, inga vantar, tar det imorgon, tar det en annan dag, skiter i det för det kostade ju bara femtio spänn så jag bryr mig liksom inte om jag inte får några tulpaner och varför. 

Nu ska jag ut i trädgården, längtat som en galning på det med. Släppa ut Lilly och bara vara allmänt tacksam. Hade haft lust att hämtat Ruby så kunde hon gå och beta av gräsmattan för min klippare gått sönder, igen, och så skulle det vara så mysigt. En egen häst i trädgården, min ultimata dröm. Vad kan toppa det? Inte mycket i min värld. 



ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar