lördag 20 maj 2017

MÅSTE KÖPA SKOLAVSLUTNINGSKLÄDER







Nu är det så dags att köpa avslutningskläder och jag har hittat typ nada. Eller ja, jag har hittat en skjorta till storebror på Jack & Jones och ett par shorts går ju att köpa varsom. Helst linneshorts i kort modell, men jag antar att jag inte får vara kräsen. Nya skor måste han ha med. Allt på en gång. Myran har hittat en klänning, halleluja.  Och lillebror han hitta jag ett par linneshorts till med, men kruxet är att han är ju så liten så jag tvekar mellan två storlekar. Det får ABSOLUT inte se stort ut på skolavslutningen, big no no på det. Vardagskläder struntar jag i om dom är stora. Han väljer ju sina egna så det brukar sluta lite hur som, men jag har slutat att bry mig. Så länge han gillar det så får han ha det. 


Ska akut köpa en klippmaskin till hästarna då Frida inte släpper sin päls tillräckligt fort. Förra året inte alls. Nu svettas hon igen och det kan antingen bero på att hon har björnpälsen kvar i denna värmen eller sjukdomen. Hon kan ju få återfall, men det ska ju inte vara så stor chans. Igår var första natten ute. Dom små fick vara i sin hage medans dom stora kunde gå in i stallet. Varmt var det ju för jag kunde inte somna inatt. När hände det sist liksom. 



Nu ska vi iväg på klassfotboll och sedan blir det bröllop. Har egentligen inte tid för något, men ibland måste andra saker gå före "the to do list" så att säga. 




ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar