torsdag 29 juni 2017

NU HAR DET BÖRJAT




Vilka sjukt fina dagar vi har haft. Jag har pressat som en liten idiot på trädäcket och doppat mig i poolen och bara haft det allmänt suveränt. Jag är ju den enda som badar i poolen. Dom andra råkar tycka den är för kall, men jag gillar kallt. Det blir som ett uppvaknande typ. Man måste dyka i. Inget fjanteri med att gå ner som en pensionär på stegen. Dit har vi inte kommit riktigt än. 





Alltså pionerna är makalöst fina i år. Synd bara att resten omkring är så fult. Måste få ordning på "affären" och dess altan. Om en vecka är det semester och då ska det börjas. Annars blir jag som en liten skitunge och surar ner mig totalt. Jag har inget tålamod. Det är allmänt känt. Och visste ni inte om det så har jag dolt det väl eller så är ni blinda. 




Den där urnan är guld värt. Och det är när den är sliten som den bara lyser upp med sitt magnifika sätt. Jag skulle nog börja gråta om någon fick för sig att spola den ren från mossa och annat smått och gott. Penséernas färg mot staketet och allt är helt perfekt. Ibland lyckas jag så förträffligt bra att jag bara måste klappa mig själv på axeln och säga "bra jobbat där Sandra". Tänk att för bara några år sedan var där en tråkig gräsmatta som jag hatade att klippa. Hatade är förresten en underdrift. 




Och rosorna bara blommar ut en efter en. Rosa, röda, gula, vita och aprikosa och dom doftar underbart. Skulle kunna gå runt och fota i evigheter, men min kamera är en aningens handikappad så jag skippar det om jag inte själv vill få ett skogsbryt vilket jag inte vill. Inget trevligt alls. 

Idag har jag chillat på pooldäcket, sågat det sista till det röda planket, snickrat en dörr till Lillys utebur och ätit choklad. Varför liksom. När jag hade skött mig i en evighet, typ två dagar. sa jag att jag hatar mig själv ibland. Men ha det fint nu alla som är liiite bättre än mig.




puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar