torsdag 7 september 2017

ATT TVINGAS BETE SIG CIVILISERAT







Idag har jag och kollegorna varit på mässa och provsmakat en massa gott och mindre gott. Det som var riktigt gott var något bröd som hade rostas i ugnen med olja och lite kryddor på. Sjukt gott. Allt med socker i såklart. Pommes som hade luftfriteras (tror jag det var). Och sen så smaka jag på något som såg riktigt gott ut, och jag ska ju bli lite modigare på det här med att smaka på olika maträtter och sådant som jag anser ser suspekt ut, så jag håva in en sked med blåmögelost och dog typ. Fy satan vad vidrigt det var. Spyan var inte långt borta och jag fick ju bara bita ihop alltså. Vara civiliserad och bete mig vuxet. Hur är det ens möjligt att folk gillar den smaken? Orimligt.


Jag kom hem till ett soligt Karlsborg och möttes av de där två hårbollarna som mentalt driver mig till vansinne. Maja löper och då slickar hon i Smillas öra hela tiden. Flämtar som en idiot. Och annat smått och gott. Och fine liksom, dom får göra som dom vill, men måste dom hålla på precis en halvmeter från mig. En halvmeter!!! Jag blir tokig. Flyttar jag mig, följer dom efter och upprepar samma procedur. Jag känner mig som en fluktare. Fast en påtvingad fluktare. Det måste ju ändå vara hemskare. Ge mig mod att uthärda ett x antal veckor till. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar