torsdag 29 mars 2018

PÅSKEN KOMMER




Halloj alla fina! Påsken har kommit. Vädret suger. Jag är inte på topp, men ska arbeta mig uppåt. Här ska inget utom det bästa duga. Tänk att vi överlevt såhär länge med denna ytterst trevliga snön. Jag är egentligen asförbannad på den fast jag har kommit så långt att jag inte orkar bry mig om mina känslor. Blir bara en axelryckning när man ser att det snöat mer på natten fast det ända som man egentligen har lust att göra är att bara skrika åt helvetes många fula ord och få ett psykbryt. Men som sagt var, vem orkar anstränga sig. 










Värmde upp altan och satt där och åt under Emilias kalas. Trevligt. Något som också var trevligt är mina stolar som jag fyndade för under 25 kronor styck. Tretton stycken stolar för trehundra. Så säg hur förträfflig jag är bara, jag kan hantera det. Se så, i kör nu. Tackar ödmjukast. Tallrikarna är också ett sjukt bra fynd. Borde få ett pris i hur mycket jag lyckats att fynda. 











Försökte väcka mina olivträd, men dom såg stendöda ut. Fick goggla "hur ser man om ett olivträd inte har stendött". Svaret var; 

"Ta det lugnt, att bladen fäller bort är normalt fast extremt störande då de lossar så fort man kommer emot dom och dammsuger man upp de små jäklarna så fastnar de i slangen och irriterar dig till gränser du inte trodde du hade. Genom att skrapa lite försiktigt på barken så ser du om det är grönt och då lever skiten. Så ta det försiktigt, uthärda och be en hel del så ska du se att du också lyckats att överleva ditt kräsna lilla träd som du troligtvis betalt ett hutlös pris på. Om du inte köpte på Jem&Fix för 139 kr styck förra sommaren. Då kan du sluta gnälla och bara vara glad om dom överlever."

Så jag skrapa och enligt dom levde alla. Det ställer jag mig högst tveksam till eftersom jag har haft två otursföljda år av döda olivträd bakom mig. 











Största fyndet denna månaden. Soffan som jag bara inte kunde säga nej till. Kom till mamma liksom. Resan dit var kämpig, men vi överlevde och nu är den ju här. 






Nu ska jag åka till stallet, hej hej 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar