fredag 9 mars 2018

SUMMERINGEN ÖVER FREDAGEN







Fredagen är väl officiellt slut om man nu inte är ute och festar för då har den väl precis börjat. Och jag är ju inte ute och ränner så då är den slut typ. Har hållit mig vaken nätt och jämt tills nu. Borde anses som en av de största bedrifterna en människa kan göra, just saying. 


Jag har ju jobbat, varit i stallet, gjort hemska magövningar som gjorde mig gråtfärdig, gått ut och gått med min vän, varit på badhuset med barnen, handlat, lagat käk och kikat på Talang och Wahlgrens Värld. Tvätten skippade jag vilket jag ansåg att jag kunde göra. Finns faktiskt en gräns för hur "duktig" man kan vara på en dag. Vill inte verka som jag är typ övernaturlig även fast jag mest troligtvis är det. Ödmjukhet var ju något jag skulle öva på. "Överaturlig? Jag? Nej! Jag är bara som en människa är mest". Fasiken alltså, ödmjukhet är jag redan världsbäst på så jag tycker att jag övat klart på det. 


Alltså promenaden idag. Jag lovar att mina obefintliga abs fick sig en sådan chock. Först träning och sen så skratta jag tills man liksom inte hör att man skrattar utan man mest står dubbelvikt och ser allmänt störd ut. Min söta Märta var tvungen att sätta sig på huk när jag bara konstaterade att vi är väl typ roliga brudar liksom eftersom hon trodde jag prata om något annat medans jag undrade varför hon såg så chockad ut. Vi är väl roliga? Hon bara, det där är inte min grej. Jag bara, vaddå? buggkurs? Hon svarade något annat. Jag dog, hon dog, av skratt. Så två "jäkligt roliga brudar" sitter på huk och står dubbelvikt av skratt och får liksom inte luft. Älskar de där tillfällena då vi bara asgarvar. Vi var nog rätt trötta så det behövdes inte så mycket. 







Bästa på dagen: Promenaden helt klart.
Sämsta på dagen: När jag fick ett surkärring spratt och sura till på min snälla kollega över att diskbänken blev skitig. Seriöst, hur lågt har jag sjunkigt. Skjut mig. Skäms fortfarande. 
Mest repeatade låten: Every Single Day med Felix Sandman.
Jobbigaste jag gjorde: Magövningarna. De var som helvetet... antar jag eftersom jag inte kommit dit än.
Roligaste på dagen: Skratten. Wahlgrens Värld.
Godaste jag åt idag: Choklad och första glaset cola.







Ha det gott då



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar